ADVIES

 

Analytische fase

  • Uw actuele kwaliteit van de verschillende beschikbare koffietypes vergeleken met andere koffies van dezelfde origine.

  • Uw actuele prijzen en contractcondities.

  • Uw actuele klanten in het ruimer kader van de internationale koffiemarkt.

Te verwachten resultaten

  • Duidelijke positionering van de beschikbare en mogelijke koffieproducten en eventuele duurzaamheidscertificeringen in de internationale koffiemarkt.

  • Een goed begrip van de huidige klanten in de context van de internationale koffiemarkt.

  • Basislijnen voor verdere strategische planning:

    • Eventuele differentiatie in groene koffie types, kwaliteiten en certificeringen en hun marktpotentieel.

    • Welk type markt/klanten kan benaderd worden met welk type koffie?

    • Lijst van toekomstige potentiële klanten

    • Concrete actiepunten

Methodologie

  • Voorbereidingsfase

  • Interactieve workshop (4 dagen)

  • Cupping sessies waar eigen koffies zullen vergeleken worden met vergelijkbare en relevante groende koffies van andere streken, origines.

  • Relevante marktinfo wordt doorgegeven

  • Rapportage

Please reload

Groene koffie-producenten
Module: naar een strategisch marketing plan
 
Retailers en koffiemerken

Onafhankelijk advies in onderstaande zaken is gebaseerd op grondige product, -productie en -originekennis

  • Opvolging kwaliteit eindproducten, cfr koffie-analyses

  • Onafhankelijk advies ivm duurzaamheidsplanning koffie

  • Onafhankelijk advies bij het nemen van stappen naar meer duurzaamheid in de supply chain van koffie

  • -Onafhankelijk monitoring, rapportage en evaluatie van koffieprojecten en duurzaamheidsinitiatieven in koffie.

1/4

Contact | Contacteer | Contactez CoffeeLab Independent