ADVIES
Analytische fase
-
Uw actuele kwaliteit van de verschillende beschikbare koffietypes vergeleken met andere koffies van dezelfde origine.
-
Uw actuele prijzen en contractcondities.
-
Uw actuele klanten in het ruimer kader van de internationale koffiemarkt.
Te verwachten resultaten
-
Duidelijke positionering van de beschikbare en mogelijke koffieproducten en eventuele duurzaamheidscertificeringen in de internationale koffiemarkt.
-
Een goed begrip van de huidige klanten in de context van de internationale koffiemarkt.
-
Basislijnen voor verdere strategische planning:
-
Eventuele differentiatie in groene koffie types, kwaliteiten en certificeringen en hun marktpotentieel.
-
Welk type markt/klanten kan benaderd worden met welk type koffie?
-
Lijst van toekomstige potentiële klanten
-
Concrete actiepunten
-
Methodologie
-
Voorbereidingsfase
-
Interactieve workshop (4 dagen)
-
Cupping sessies waar eigen koffies zullen vergeleken worden met vergelijkbare en relevante groende koffies van andere streken, origines.
-
Relevante marktinfo wordt doorgegeven
-
Rapportage
Groene koffie-producenten
Module: naar een strategisch marketing plan
Retailers en koffiemerken
Onafhankelijk advies in onderstaande zaken is gebaseerd op grondige product, -productie en -originekennis
-
Opvolging kwaliteit eindproducten, cfr koffie-analyses
-
Onafhankelijk advies ivm duurzaamheidsplanning koffie
-
Onafhankelijk advies bij het nemen van stappen naar meer duurzaamheid in de supply chain van koffie
-
-Onafhankelijk monitoring, rapportage en evaluatie van koffieprojecten en duurzaamheidsinitiatieven in koffie.